#TRAVELDIARY - Francúzska riviéra - NICE

Ahojte! :) Keďže okrem behu a jedla milujem cestovanie, som rada, že sa s vami môžem podeliť aj o moje posledné cestovateľské zážitky. Tie väčšinou plánujem tak spontánne, zvyčajne pred letom ešte vôbec neviem, či sa mi podarí najbližšie mesiace niekde vycestovať. A potom BUM a zrazu sa toho nazbiera celkom dosť. Tak to bolo aj s výletom na Francúzsku riviéru, ktorý som našla cez Zľavomat a bol to môj darček k 23 narodeninám. Stačilo pár kliknutí a bolo objednané, už stačilo len počkať na koniec augusta, kedy sa malo cestovať. Aj keď plánovanie výletov na vlastnú päsť môže mať určité výhody a môžete si všetko zariadiť podľa seba, my celkom radi využívame aj služby CK, ktorá zabezpečí dopravu, ubytko a z časti aj program.

Vybrala som sa teda aj s mamou do Francúzska, k azúrovému pobrežiu, kde sme si postupne prešli mestečkami Nice, St.Tropez, Cannes, Monaco a navštívili sme aj parfumériu Fragonard. Bolo toho pomerne dosť a v dnešnom článku sa dozviete trošku viac o prvom dni, ktorý sme začali ráno po niekoľkohodinovej ceste autobusom v Nice.
Nádherný výhľad na celé mesto, pláž a promenádu dlhú niekoľko kilometrov
Už tradične, ako každú poznávačku, sme začínali prehliadkou okolia a centra mesta. Nice je rozdelené akoby na dve časti, na staré a nové mesto, ktoré majú svoje špecifiká a oddeľuje ich veľký zelený park, kde sa môžete ísť osviežiť k jednej z hravých fontán. :P Ráno sme stihli farmársky trh s domácimi predavačmi, kde ste mohli nájsť rôzne veci od čerstvej zeleniny a ovocia až po rôzne pochutiny, typické francúzske suveníry či doplnky. V túto skorú rannú hodinu sa všetko ešte len zobúdzalo a Francúzi sú tiež národ, ktorý sa nikam až tak veľmi neponáhľa. Doobeda sme si teda popozerali uličky a zákutia v tej klasickej časti Nice, no a následne sme dostali voľno až do večera, ktoré sme mohli využiť podľa seba. Na jednu stranu je to super, že sa nemusíte viazať na ostatných, no zároveň je to po celodennom chodení neskôr už aj celkom otrava, keď sa máte len tak prechádzať v riadnom horku a čakať na odchod autobusu na hotel.

S mamou sme si kúpili naše prvé jedlo - misku ovocia na osvieženie, a potom sme pokračovali v spoznávaní tohto mesta. Uličky sú veľmi úzke a celkom podobné, ale s orientáciou až taký problém nie je. Na obed sme sa rozhodli zájsť do jednej reštaurácie a objednali si šaláty, na ktoré sme mali v tom teple asi najväčšiu chuť. Všeobecne tu na francúzskom pobreží nie je až tak lacno, ceny sa vám môžu zdať na slovenské pomery vysoké, no na dovolenke si musí človek aj dopriať. Ale malý kopček zmrzliny za 2,50 už aj mne príde celkom dosť. :P
tu sú už spomínané fontány, ktoré slúžia mnohým pre pobavenie ale aj ako osvieženie v teplých dňoch
najlepšie osvieženie - čerstvé ovocie / fotka, pri ktorej moja mama chytala infarkt, aby som náhodou nespadla :D
Po fajnovom obede sme sa rozhodli vyšliapať menší stupáčik na najvyšší bod v Nice, odkiaľ je dych berúci panoramatický výhľad na mesto. Je to v podstate taký veľký park s množstvom trávnikov, ihriskom či kaviarňou, podľa mňa super miesto na oddych, relax či piknik. Najlepšie je to obísť z každej strany, aby si to človek poriadne popozeral a rozhodne to stojí za to, aj keď sa trošku nachodíte. Z vrchu sme si všimli aj obrovský hashtag #ILOVENICE, kde sme sa po ceste naspäť museli zastaviť a tiež pofotiť.

Potom sme sa pešo presunuli na hlavné námestie v talianskom štýle, ktoré je akýmsi stredom všetkého a blízko sa nachádza obchodná ulica. Veľké nákupy sme robiť neplánovali, no do nejakých obchodov sme sa predsa len išli pozrieť a trošku schladiť. Poslednou zastávkou bola pláž, kde by bol hriech neokúpať sa. Počasie bolo na to ako stvorené, more krásne modré a celkom čisté. Len povrch má veľmi kamenistý a chodiť po ňom celkom bolelo. :D Takže som myslela, že do tej vody a následne von z nej ani nevyjdem. Bolo to moje prvé tohtoročné kúpanie v mori, v čo som už ani nedúfala. Síce len krátke, keďže už po pár metroch bolo hlboké dno, ale ako osvieženie to padlo vhod. Na pláži sme strávili asi dve hodinky a pred odchodom na hotel sme si ešte išli kúpiť niečo na večeru, keďže tú sme v cene už nemali. Ako som už písala, ceny boli vyššie, takže som veľa krát využila služby obchodov, kde mali balené jedlá, nejaké šaláty či cestoviny. Najlepším objavom bol mrkvovo-citrónový šalát bonduelle, ktorý chutil dokonca aj mame a počas výletu sme si ho ešte niekoľko krát kúpili.
aj takúto zaujímavú fontánu nájdete na námestí v Nice :P
Keďže sme už po celom dni, čo sme prechodili, ale hlavne po vyčerpávajúcej noci v autobuse boli riadne unavení, ani mi veľmi nevadilo, že odchádzame skôr. Nestáva sa mi to často, no teraz som takmer stále pri presunoch autobusom zaspávala a celkovo ma to uspávalo. Ale mohlo to byť aj tou únavou. Ubytovanie bolo mimo centra, na prespanie tak akurát a zaspali sme veľmi rýchlo a celkom skoro. Mali sme pred sebou ďalší náročný deň o ktorom vám však poviem až nabudúce. Celkovo sa mi mestečko Nice páčilo, určite sme však nevideli úplne všetky skvosty, ktoré sa tu nachádzajú. Na to by sme zrejme potrebovali viac dní a viac chodenia, takže možno ešte niekedy bude príležitosť. :)